• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
  • pw_czs
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
  • pw_czs

Za brezplačno najavo vašega dogodka nam pišite na: dogodki@robin.si

Za brezplačno najavo vašega dogodka nam pišite na: dogodki@robin.si

19.00, Nova Gorica, galerija Gong (poslovna cona Solkan): odprtje razstave Špela Volčič Et fiat lux / About being dead even before being alive. Več ...
Sobota, 17 November 2018,  7:00

V Galeriji Gong zaključujemo razstavno sezono z razstavo vizualne umetnice Špele Volčič. Predstavila bo svoj zadnji večmedijski projekt z naslovom Et fiat lux / About being dead even before being alive, ki vključuje dva sklopa fotografij in fotografsko instalacijo. Projekt, za katerega je lani prejela nagrado Lanfranco Colombo, je septembra letos predstavila na 27. festivalu fotografije Sifest v Savignanu sul Rubicone v Italiji, v Sloveniji pa bo predstavljen prvič.

Špela Volčič (1984, Miren) je perspektivna mlada vizualna umetnica in fotografinja, ki je svoje znanje in izkušnje pridobivala predvsem v tujini. Po zaključeni Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo v Ljubljani se je leta 2004 preselila v Milano, kjer je diplomirala na CFP Riccardo Bauer. Leta 2011 je prejela štipendijo Ministrstva za kulturo RS, ki ji je omogočila nadaljnje izobraževanje na Univerzi IUAV v Benetkah, kjer je leta 2013 diplomirala iz sodobne vizualne umetnosti. Po zaključku študija je bila sprejeta na enoletno umetniško rezidenco fundacije Bevilacqua La Masa v Benetkah. Leta 2017 je prejela prvo nagrado na festivalu SIFEST - Savignano immagini festival.

Njena dela so bila razstavljena na samostojnih in skupinskih razstavah v domačih in tujih institucijah, kot so: Muzej moderne in sodobne umetnosti GAMEC (Bergamo), Fabbrica del Vapore (Milano), Fundacija Bevilacqua la Masa (Benetke), Muzej G. Fattori (Livorno), MùSES Akademija esenc - stalna zbirka (Savigliano), CLOG (Torino), Galerija A plus A (Benetke), Jarach Gallery (Benetke), Festival Sifest – Savignano, Cankarjev dom (Ljubljana), Galerija Photon (Ljubljana), Umetnostna Galerija Maribor, Obalne galerije (Piran), Center K2 za sodobno umetnost Izmir (Turčija), Arte Contemporanea Musumeci (Bruselj), Rob Pruitt Flea Market v sklopu 56. beneškega bienala.

Kot je zapisala kustosinja razstave Nataša Kovšca, se Špela Volčič: »izraža v različnih ustvarjalnih medijih, zlasti fotografiji, videu, risbi, skulpturi in instalacijah, ki jih v svojih projektih pogosto povezuje. Pri svojem delu uporablja različne materiale, kot so kruh, keramika, sintetični materiali in plastika, ki jih kiparsko preoblikuje tako, da se v njihovih pregibih in gubah ustvarjajo napetosti, ki ponazarjajo različne življenjske situacije in odnose v sodobni družbi. V svojih delih pravzaprav neprestano prepleta realnost in fikcijo, vidno in nevidno, resnično in dvoumno, s tem pa spodbuja gledalca k poglobljenemu opazovanju podob, ki nas obdajajo v vsakdanjem življenju.

Slednje velja tudi za njen zadnji projekt Et fiat lux, katerega naslov je povzet po citatu iz Géneze (1:3). Svetloba je namreč ne le najpomembnejši, ampak tudi povezovalni element projekta, ki vključuje dva sklopa fotografij (Et fiat lux, After et fiat lux) in fotografsko instalacijo Brez naslova (Tesla).

Osrednji motiv fotografij iz serije Et fiat lux (2016-17) so cvetlična tihožitja, narejena iz plastičnega cvetja, ki so zelo premišljeno osvetljena. Na posnetkih je poudarjen chiaroscuro efekt in množenje elementov/cvetov, ki ustvarja občutek likovnega kipenja. Dela se namreč v oblikovnem in filozofskem smislu navezujejo na barok: klasična baročna tihožitja in teorijo monad nemškega filozofa Liebnitza. Avtorica s tihožitji, ki so simulakri pravega cvetja, poudarja nasprotje med videzom in resničnostjo, originalom in ponaredkom, pa tudi artefaktom in kičem. Hkrati pa izpostavlja problematiko globalne ekonomije, saj plastično cvetje od 80. let preteklega stoletja proizvajajo v kitajski provinci Guangdong in jih izvažajo v številne države po vsem svetu.

V drugi fotografski seriji After Et Fiat Lux (2017-18) ima svetloba še pomembnejšo vlogo. Avtorica oblikuje ikebane samo iz različnih vrst zelenja, cvetove pa nadomeščajo svetlobni madeži, ki dajejo posnetkom videz abstraktnih podob. Ponovno gre torej za željo po varanju gledalčevega pogleda in svojevrstni simulaciji realnosti, ki jo doseže z osvetljevanjem filma v produkcijski fazi.

Izrazito raziskovalni vidik ustvarjanja je očiten tudi v fotografski instalaciji Brez naslova (Tesla) (2017), ki prehaja v polje skulpture. Podoba, ki prikazuje avtoričin delovni studio, v katerem aranžira in fotografira ikebane, je namreč razstavljena na reklamnem stojalu in povezana s Teslovim generatorjem, ki se nadaljuje tudi v galerijski prostor. Umetnica z delom razkriva gledalcu celoten proces svojega dela, po drugi strani pa mu jasno pokaže, da so podobe na njenih fotografijah uprizorjene, saj vsak aranžma po fotografiranju razdre in cvetove uporabi za nova dela.«

Urnik Galerije Gong: od ponedeljka do petka med 9. in 17. uro.

 

Studio

  • E-pošta: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

    V ŽIVO: 05 330 28 28

    SMS: 041 760 300

Program

Oglaševanje

  • Marketing

    05/3302833

    E-pošta: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Kontakt

Kromberk, Industrijska cesta 5
Nova Gorica, 5000
+386 5 330 28 33